Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed non risus. Suspendisse lectus tortor, dignissim sit amet, adipiscing nec, ultricies sed, dolor.
Tarve
Tunnistettu tarve järkevöittää tukipalveluiden tilaamista koko sairaalaympäristössä.
10 000 000 tukipalvelusuoritetta vuodessa, jota sairaalan henkilökunta pyörittää paperilla ja tuottajien kehittämillä vanhentuneilla tilausjärjestelmillä.
Kirjaaminen ja rutiinitilaaminen veivätt aikaa potilastyöstä.
Ulkoistetut tukipalvelut etääntyvät ydintoiminnasta.
Ratkaisu
Paketti on uusi toimintamalli, jota tukee intuitiivinen mobiilikäyttöliittymä, jossa tukipalvelut löytyvät yhdestä luukusta.
Käyttäjälähtöisellä kehittämisen mallilla varmistettiin, että uusi ratkaisu vastaa käyttäjien todellisia tarpeita.
Palvelu syntyi kahden viikon sprinteissä, joita valvoo kuukausittain kokoontuva ohjausryhmä ja kaksi kertaa vuodessa kokoontuva strategiaryhmä.
Palvelukoordinaattorien projektin aikana tunnistettu uusi rooli tukee tekemistä ruohonjuuritasolla
Vaikutukset
Mobiililiittymä mahdollistaa tukipalvelujen tilaamisen potilaan viereltä.
Helppokäyttöisyyden ansioista rutiinitilaaminen vapauttaa osastonhoitajan aikaa.
Yhden luukun periaate säästää aikaa, parantaa käyttäjäkokemusta ja vähentää virheiden syntyä.
Työntekijäkokemus parani kun rutiinin omaiset tukipalveluiden tilaamiset pystytään hoitamaan tehokkaasti. Aikaa jää enemmän ydintoiminnoille